Buyrun, ben

Buyrun, ben

29 Nisan 2016

Polonya hakkında kısa kısa tecrübem

Polonya'nın sadece küçük bir şehrini gördüm: İsmi tam telaffuz edemesem de Szcsecin.
Aslında Polonya'ya gitmek istediğimde ziyaret etmek için seçeceğim şehir belki burası olmazdı, ama Berlin'e çok yakın olması ve içinde büyük bir outlet center bulunması nedeniyle yolumuz buraya düştü.
Şehire girer girmez ilk durağımız olan outlet center tam bir faciaydı. bunun iki sebebi var, birincisi ben artık alışveriş modundan çıkmışım bunu farkettim, bunun da sebebi bir önceki yazımda bahsettiğim konu olabilir, ikincisi güzel bir merkez olmasına rağmen mağazaların çoğu sadece kendi markalarına aitti.. insan bilmediği markalara ait kıyafetlerden ayakkabılardan çantalardan ne kadar güzel olsalar da fazla bir şey anlamıyor, satın da alamıyor bu yüzden.
Outlet center gezimiz planladığınızdan çok daha kısa sürünce, şehir merkezinde aldık soluğu.. Eskişehir ya da old town denen bu merkezde, buz gibi bir hava eşliğinde yol iz bilmeden yürümeye çalışırken ilk şokumuzu burada Avrupa para birimi olan Euro'nun hiçbiryerde geçmediğini öğrenince yaşadık. önce yarım saat arabayı park ettiğimiz otoparkın parkomatiğine para atabilmek için Polonya parasına çevirmeye uğraşmakla geçirdik.  En nihayetinde bir döviz bürosu bulup birkaç euro karşılığı Polonya parası zlati alıp arabanızı park ettikten sonra, tarihi binaları takip ederek yürümeye başladık. Hava çok soğuktu, bu nedenle pek de bir şey anlamıyorduk.. tam o sırada şans eseri, turist gezdiren bir atlı arabayla karşılaştık. o anda bu fikir bize çok iyi geldi, Faytonun arkasına doluştuk, yaklaşık 30 euro gibi bir ücret karşılığında altı kişi yaklaşık bir saatlik bir şehir turuna başladık. rehberimiz almanca biliyordu, kuzenler söylediklerini bize birebir tercüme ettiler. böylece şehrin eski binalarını kiliselerini katedralini şöyle bir görmüş olduk. Aslında pek de matah bir şey olmadığını görmüş olduk.
Birkaç gün önce gördüğümüz Dresden ile karşılaştırıldığında bu şehri çok beğendiğimi söyleyemem.. daha da fenası Polonya hakkında genel bir fikir verir mi bilmem ama Doğu bloku ülkesi olmanın getirdiği bir soğukluk bir geri kalmışlık çarptı her yerde gözüme. yollar sokaklar yeşil park ve bahçeler güzel ama bunun dışında medeniyet pek de uğramamış gibiydi buraya. Biraz geri kalmış gibilerdi. ülkede bol bol rusların almanların yaptığı binalar gördük, sanki kendilerine ait bir değerleri bir tarihleri yokmuş gibi geldi bana. ikinci Dünya Savaşı döneminden kalan birbirinin ayni binalar prototip gibi önümüzde akıp durdu bütün gezi boyunca.
Toplamda birkaç saat kaldığımız bu şehirden ben pek de bir şey anlamadım. kısaca boşuna gitmişiz dersem yalan söylemiş olmam. üstüne bir de bir önceki yazımda anlattım sebeplerden yediğimiz ceza ve çektiğimiz stres eklenince bu gezinin en kötü günü bu oldu diyebilirim. Üstelik Ülkeler ve şehirler magneti toplayan biri olduğum ve gitmediğim bir sürü şehrin magnetine sahip olduğum halde, ilk defa gittiğim yerden o şehrin adını taşıyan magnet bulamadım. bu şehir de bu özelliği ile kalacak aklımda.

Hiç yorum yok: