Buyrun, ben

Buyrun, ben

19 Nisan 2016

Bodrum'da pazar kahvaltısı


Bodrum'da bir klasik bu, pazar günleri kahvaltıya gidilir. Yaz kış açık havada oturulabildiği için, başını alıp gitmiş bir sektör bu pazar kahvaltıları. Envai çeşit kahvaltıcı olması da bu yüzden. Deniz kıyısı mı istersiniz, dağ eteği mi, yakın mı uzak mı, hepsi mevcut.


Bütün bu kahvaltılar öküz doyuran cinsten, ye babam ye masadakileri bitirebilmek mümkün değil. Yemek istemesen de yemek zorunda kalıyorsun çünkü hepsi çok ama çok güzel oluyor. Bazen acıdığım oluyor, bir keresinde peynir tabağına kişi başına yarım kilo peynir koymuşlar, atılacak diye üzüldüm vallahi paket yaptırdım kediye götürme bahanesi ile. Beş çeşit reçel altı çeşit peynir dört çeşit zeytin bal kaymak börekler çeşit çeşit ekmekler. İstanbul'da boğazda gittiğim kahvaltıda ekmek istemiştik de, bu var yersen diye hamburger ekmeği kıvamında bayat soğuk bir şey getirmişlerdi. Kalite olarak öylesi bir kahvaltıyı Bodrum'da satmaları mümkün değil.


Burada tüm mekanlarda muhteşem bir doğa, muhteşem bir manzara,muhteşem bir Bodrum olduğundan, birbirleriyle rekabet edebilmeleri için tek sundukları kahvaltı kalıyor. Ama rekabet uğruna abarttıkça abartmalarına gerek var mı? Olan bize oluyor.

Normal hayatta çok minimal ve sade besleniyoruz. Hergün düzenli kahvaltı eden bir aileyiz. Buna rağmen az yiyoruz. Ama her pazar dışarı çıkınca... Börekler çörekler.. Köy kahvaltısı Van kahvaltısı otlu börek bilmemne reçeli..... Kendimden soğuyorum yeminlen sofradan kalkarken.


Bu pazar da öyle oldu. Yahşi'nin pek sevdiğimiz bir mekanı olan Kefi'de kahvaltıya gittik. Bütün hafta boyunca yediğim tüm kahvaltıların toplamından daha fazla yedim. Bardaklarca çay içtim, 7-8 bardak olabilir. Sonunda güneşin altında mide fesadı.

Ben kendi adıma artık pazarları erkek kalkıp başarabilirsem yürüyüş yapmayı, evde hafif bir kahvaltı yapmayı sonrasında da “lazy sunday” kıvamında takılmayı seviyorum. Hem vicdan azabı çekmiyorum hem de baharın tadını evimde çıkarıyorum.

Özetlersek, pazar günleri kahvaltıya biryerlere gitmek yasaklanmalı.

2 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Resimler süper, çok güzel ve keyifli gözüküyor.Bizimde çok güzel mekanlarımız var. Misilleme yapmayı bile geçirdim sabah sabah içimden.
Bir de Bodrum'dan gördüğüm herkesle sana selam yolluyorum, haberin olsun :)

sevgili günlük dedi ki...

Yahu arada sırada öküz gibi yesek ne olur diyorum ve uyuzluk yapma hakkımı kullanıyorum. Seninle bir Gümüşlük Limon yapalım, sade ve lezzetli hem de arkadaşım Mehtap hazırlıyor :)