Buyrun, ben

Buyrun, ben

16 Mayıs 2016

Garaj satışı hazırlığı

Büyük bir heyecanla garaj satışıma hazırlanıyorum.
Son iki haftadır, evim de ben de hafifleme dönemi geçiriyoruz. Demek ki 40 yaş paketine bu da dahilmiş.
Bana yaramayan, çocuklarıma yaramayan, kullanmadığım, kullandığım ama bana haz vermeyen, pek de beğenmediğim, beğendiğim ama güzel durmayan herşeyi ama herşeyi hayatımdan çıkarıyorum.
Tabii ki bu dediğim o kadar kolay değil. Öncelikle sahip olduğumuz "şey"lerle vedalaşmanın o kadar da kolay olmadığını görmüş oldum.
Örneklerle konuşacak olursam: "Bu hediye gelen fincan takımı dursun da üst dolapta, gerek olduğunda kullanırım" diye sakladığım fincan takımımın kutusu solmuş sırasını beklemekten, fincanların modası geçmiş.
"Bu vazolar çekmecede dursun, aynı anda beş canlı çiçek gelirse koyarım içine." Ömr-ü hayatında bir kez aynı anda beş çiçek gelir, onda da pet şişeye koy n'olucak.
"Bu kıyafet de çocukların yedeğinde dursun, temiz çamaşırı kalmaz falan, giydiririm.." Haftada üç kez çamaşır yıkanıyor zaten, Allah aşkına, hiç bittiği oldu mu temiz çamaşırların? Raflardaki yığıntı hiç azalıyor mu?
"Bu yastık kılıflarını saklayım da kullandıklarımdan sıkılırsam bunları takarım.." E bunlardan zaten sıkıldığın için kaldırmamış mıydın? Baza bunun gibilerle dolu değil mi? Bunları saklarken saklarken modası geçmiyor mu?
Peki çılgınca biriktirdiğin sakladığın ama giymediğin, kullanmadığın ya da her giydiğinde "ben bunu sevmiyorum" diye düşündüklerin? Heves edip aldığın ama hiç oynamadığın tenis raketleri? Giymediğin plaj terlikleri? Modası geçmiş mayolar?
Zor oldu ama oldu. Hepsiyle vedalaştım. Koli yığınları boyumu geçti, dağ oldu. Onlara baktıkça bilr hafifliyorum. Sanki buyük omuzumdan, üzerimden kalkmış gibi hissediyorum. Dolaplarıma uzun süredir taşıdıkları bu gereksiz yük için üzülüyorum. Boş dolap kapaklarını açtıkça mutluluk duyuyorum.
Marie Kondo haklı bence. Artık evimin dağılması çok zor (tabii çocukların başarıyla yarattığı dağınıklığı saymazsam).
Şİmdi garaj satışıma hazırlanıyorum. İnşallah çok güzel, yüksek enerjili, bol dünüşümlü, enerjinin keyifin aktığı bir gün olacak.
Gel, sen de gel.

Hiç yorum yok: