Buyrun, ben

Buyrun, ben

8 Kasım 2009

Yatır kaldır yöntemi - 1 .gün

Beni izlemiş olanlar varsa bilirler, Damla hanımın uykuları (yaklaşık 16 aylıkken) çığrından çıkmış ve bir öğlen onu uyutmak için 50 dk ağlaması üzerine, ani bir kararla, uzun süredir inceleyip öğrendiğim Ferber yöntemini uygulamaya ve bu uyku komedisini bitirmeye karar vermiştim.
Kanlı bir yöntemdi Ferber, riskliydi de. Ama (ÇOK ŞÜKÜR) biraz da Damla hanımın kitap bebek olmasının etkisiyle 4 günde bitmişti o iş, ve toplam ağlama süresi hiç 50 dakika olmadan.
Bloglarda yaptığım incelemelerde ve gelen yorumlardan, Ferber'le mutluluğu yakalayan bir Sardunya var aklımda, bir de benim arkadaşım Damla ve kızı Başak. Bir de Bogcu anne sanırım.
Sonra Tracy'nin yatır kaldır yöntemiyle tanıştım, ilkin bizim ikizlerde denedi annesi ve ikisi de kendi kendilerine uyumayı öğrendi.
O zaman karar vermiştim, Tuna kuşunun uykusunun kontrolden çıkmasına izin vermemeye. Nitekim, ayakta sallamak kucakta sallamak vs... en büyük düşmanlarım oldu. Şşşş pat ile uyuttum oğluşumu, çok da başarılı oldu diyebilirim. Hatta bebek arabası ya da normal arabada bile uyuyamaz.
Ama artık 4 ayı bittikten sonra hem 3 saatlikten 4 saatlik EASY'ye geçiş, hem geceleri emme alışkanlığını artık kırmak istemem, hem de işe başlayacak olmam ve bir an evvel düzenimizin oturması gerektiğinden, babamızın sınavının bittiği bugün başladık hayırlısıyla... Yatır kaldırın ne ve nasıl birşey olduğunu anlatmayacağım uzun uzun, google'layınca birçok blogda çook güzel anlatılmış zaten. Hatta Tracy'yi okumayıp bizzat anlatan annelerden bile öğrenmek mümkün...
Söylemem gereken en önemli şey, yatır kaldırın da sütten çıkmış ak kaşık olmadığı ve en az Ferber kadar kanlı geçen bir süreç olduğu...
Bugün sabahtan bu yana yatırdım kaldırdım yatırdım kaldırdım.. Ben bittim Tuna'nın ağlaması bitmedi anasını satayım! Gece vardiyasını heyecanla bekliyorum velhasıl kelam.....
Bu yazıyı da bir seri olarak yazmak istiyorum, bakalım neler olacak merakla bekliyorum.
Bugünden notlar:
1. Sabır sabır yaaaa sabır.. Tüm eğitim metodlarının temeli sabır. Ben bu yaşımda bunu anladım.. Ne yaparsan yap bu küçük bücürler senin sabrını deniyorlar.
2. Ağlıyor kardeşim çocuk. Susmuyor. Aaaa gel Tracy kolaysa sen sakinleştirip geri yatır :)
3. Ama Tracy, Allah gani gani rahmet eylesin, sürekli kulağımdaydı sesi, sürekli bana, sabır sabır olacak merak etme deyip durdu.
4. Sırasıyla bugünkü 4 uykuda yatır kaldır süreleri (aslında ağlama-uyku süreleri)
1. 45 dk
2. 25 dk
3. 40 dk
4. 5 dk
5. Gerçekten de kesintisiz uyudu diyebilirim. Düne kadar kundakla, karanlık sessiz odada uyuyor ve en ufak seste ya da kendi kendine uyanıp destek olmadan geri uykuya dönemiyordu. Şşş pat istiyordu, teypte sürekli şşşş diyen benim sesim, yanında sürekli patt yapan bir el! Bugün ise maşallah kundaksız sessiz kapısı açık.. İkide bir uyanmadan. Maşallah vallahi.
6. Aslında Tuna kitap bebek değil tam, biraz da Nazlı bebek ama ben bu yeni sistemin cevap vereceğine inanıyorum.
7. Bütün mantıklı ve akıllı sistemler işe yarıyor galiba.
8. Geri gel kesintisiz gece uykularım. Gözlerimin şişleri in. Yaşam geri dön.

Aaa unuttum, ben bir de rejime başladım. Acilen 5 ayda 15 kilo vermem gerek :)) Hahahaha nasıl ama süper di mi...
Nil Gün beni bir gaza getiriyor bir gaza getiriyor vermemek mümkün değil kilo. Sonra da gidip LPG yaptırıcam göbeğime. Şu Mayıs gelmeden 55 kilo olmam gerek. Ara ara yazarım kilomu. Bakalım Nil Gün işe yarıycak mı hahahhaaah :)

7 yorum:

mummy dedi ki...

Slm:)
Epeydir takipteyim ben,sessiz sessiz,ses vereyim:)
Çok okuduğum,çok düşündüğüm ama sabredemeyip dönmekten ve kızımda bunu 'denemiş' olmaktan korktuğum için bitürlü başlayamamış olduğım bi yöntem yatır/kaldır..Aslında herşeyiyle yattı kafama da ben kendime güvenemedim..Dilerim başarırsın sen..Bol sabır ve bol eş desteği lazım bence de..Bizde ikisinde de kıtlık vardı malesef:(

Başarılar yolunda...
SEvgiler iki miniğe de..
Esra.

hayal dedi ki...

Merhaba tekrar..
Sabretmek zorundayım, B planım yok.. Gece uyumam gerek işe başlayınca, dikkat gerektiren bir işim var çünkü.
Sabır ve eş desteğim var şükür. Bakalım sonuç ne olacak.. Sevgiler

Seren dedi ki...

Benim de hep aklımda şu yatır kaldır,Ferber hiççç bana göre değil onu biliyorum zaten ,bulaşmıyorum.Hepsinin başında kararlı olmak gerek,ben o kadar kararlı olabilecek miyim ,sonuçlarını 4 gözle izliyorum senin,belki bana da ilham verirsin.Nil Gün harika kadındır,çocukluğumun tamamını ve gençliğimin bir kısmını dizlerinin dibinde geçirdim,hala her görüşmemizde enerji verir mutlu eder

Ozguranne dedi ki...

Uyku mühim, kilo da mühim! Tamamen destekliyorum arkadaşım. Pratik anne demişti, evet ağlıyorlar ama şu anda da uyanınca ağlıyor ela, bari bir işe yarasın...

hayal dedi ki...

Seren merhaba, hoşgeldin, memnun oldum :)
Bütün bu yöntemlerde esas sabır aslında, çocuklar istikrar seviyor ve istiyor çünkü..
Özgür, hadi bakalım; gayret... :)

k.i.s.d. dedi ki...

Gecelerimiz böyle gitmeye devam ederse 1 ay sonra Hayaaal yardımmmm diyen sesimi duyabilirsin :) Allahım umarım diştir yaaa umarım diştir.

iswoot dedi ki...

merhabalar
benim 8 aylık bir kızım var ve doğduğundan beri rahat rahat 2 saat uyuduğumu bilmem. öellikle 2 haftadır geceleri beni deli ediyor gözleri kapalı ağlıyor uyumak istiyor ama uykuya dalamıyor bizde sallayarak uyutmaya alıştırdık onu istiyor ama bir 10 dk sallanarak uyuduktan sonra yine ağlıyor yatağıma alıyorum mızıldanarak yatakta dört dönüyor ve sonu malum ağlamaya başlıyor ne yapacağımı bilmiyorum uyumak istiyorum ama 2 haftadır gece uykum yok diyebilirim bölük pörçük 2-3 saat anca uyuyorumdur bana tavsiylerde bulunursanız sevinirim ferber yada yatır kaldır yöntemi işe yararmı acil yardımmmmmmmmm