Buyrun, ben

Buyrun, ben

26 Ekim 2010

Gaziantep Hayvanat Bahçesi

Büyük. Temiz. Doğal ortam başarılı.

Ama beni etkileyen çam ağaçları oldu. Babam ormancı olduğundan çam ağaçlarının içinde büyüdüm denebilir, hatta çam ormanındaki yayla evimizi de aileden tek ben seviyordum da denebilir.

Bu nedenle, çoook büyük bir çam ormanının içine kurulmuş bu yeri sevdim. Bakınız, tropikal ormanda kurulmuş, safari yapabilirsiniz :))))


Hayvanları buyrun:



Gerçekten anlatıldığı kadar varmış.. Gerçekten Darıca'dakinden güzel, daha büyük, daha temiz, bakımlı. Ağaçların araları yemyeşil çimen. Akvaryumlar barınaklar temiz.

Neticede hayvanat bahçesi, bir yere kadar olabilir, ama nispeten doğal yaşam alanları yaratmak konusunda da başarılı. Yani gezerken içim çok sızlamadı, zavallı hayvanlar deyip durmadım.

Birçok hayvana ayrılan yer o kadar genişti ki, uzaktan göremiyorsunuz hatta. Mesela geyiklere koca bir tepe vermişler, koşup oynuyorlar, dürbünle gelelim dedim bir dahakine hatta :)





Çocuklarla vakit geçirmek için çok güzel bir ortam. Pazar günü olmasına, hatta yazdan kalma 27 derecelik bir sonbahar günü olmasına ve ileri derecede kalabalık olmasına rağmen rahatsız olmadık, geniş alan kalabalığı hissettirmedi. Ailecek vakit geçirmek için çok uygundu, ara ara hayvanları unuttuk hatta, şişme parkta zıpladık, çocuk parkında kumda oynadık, at bindik, yemek yedik, çimenlere serilip oynadık. Çocuk Hayvanat Bahçesi diye bir bölümde minik bir çiftlik kurmuşlar, her türlü çiftlik hayvanı var, orada onları sevdik (gerçi benim babaannemin çiftliğinde hepsi vardı ama artık onları göremeden büyüdükleri için :(





Kısacası, Antep'e geldiğinde sevgili okuyucu, seni ve minik böcünü ilk götüreceğimiz yer burasıdır :)

8 yorum:

Gezgiçler dedi ki...

Gaziantep hayvanat bahcesinin güzel oldugunu duymustum, simdi sizin tarafindan gezilip onaylaninca garantilenmis oldu... Güzel bir sonbahar gezisi olmus.

Adsız dedi ki...

Daha önce birçook defa duyduk ama hiç fırsatımız olmadı.Ankara'daki çok bakımsız ve bol şikayet alan bir yer.Hayvanlar için üzülüyorum açıkcası :( Temiz ve bakımlı bir yer olsa belki içim biraz daha rahat edersi ama malesef :(.

Adsız dedi ki...

Bir günde bitirebildiniz mi? Biz de orayı çoook sevdik. O güzelim yeri kuranlara ve idare edenleri ile birlikte tüm çalışanlarına içten teşekkürler göndereyim buradan. Gerçekten gururla gezdiğim bir doğa alanı oldu. Örnek olması ve çoğalması ümidiyle...
Serap

nohut oda dedi ki...

gecenlerde bız yıne darıcadaydık anteptekı hayvanat bahcesını bır arkadasım soylemıstı ılk kez duydum neden acaba hıc reklamı yapılmıyor dıyede merak ettık aslında..fotolardanda cok ozenlı bır yer oldugu bellı..

Gülfer dedi ki...

Çok bayıldım ben fotolara :) Damla ve Tuna'ya özellikle bayıldım. Tatlılar, lokumlar sizi. Bizi de götürün buraya mutlaka!

Öptüm

Yapıncak Gürerk dedi ki...

Çoook güzel fotoğraflar...

Hayvanat Bahçesi'nden ise haberim bile yoktu, iyi mi? Harikaymış.

Swotpisces dedi ki...

Bloğunuzu yeni keşfettim, başarılar.

Buse dedi ki...

Türkiyedeki örneklerinden evet daha iyi durumda ama yine de bazı açılardan yetersiz. Aynen dediğiniz gibi geyikler, lamalar hatta develer için bile geniş alanlar tahsis edilmişken kaplan, aslan, leopar, ayılar için minicik yerler ayrılmış. İsteseler 3 adımda bitirebilecekleri kadar az bir alan vermişler bu evcillikten fersah fersah uzak hayvanlara. Sevgilerimle