Buyrun, ben

Buyrun, ben

9 Ağustos 2010

Ne iş mi yapmak isterdim?

Tabii ki mimar olmak.
Vallahi kıskanıyorum. Olmak isterdim. Hatta bir ara lisedeyken istemiş ve bunu aile meclisinde dile getirmiştim.
Rahmetli dedem, ailenin ilk okuyan kızı olacağımdan da hareketle, "doktor olmayacaksan okuma" demişti.
Allah'tan doktor olmayı mimar olmaktan daha çok istiyordum da, yoksa keçi pardon oğlak inadım tutup aksi yönde hareket ederdim eminim.
Ama sonra anladım ki, mimarlık okusaydım da aynı yeteneksizlikte kalırdım ben. Bu insanın içinden gelecek birşey, sonradan öğrenilecek değil. Bu görmekle ilgili, ben öyle göremiyorum zorlasam da kendimi, ama yetenekli olanlar mesela bir sehpaya baktıklarında üzerindeki aksesuarları da görüyorlar eminim ya da bir duvara bakınca da...
Acaba diyorum okuluna gitseydim, bana bu yeteneği öğretebilirler miydi? Ama benim kastettiğim aslında içmimarlıkla ve peyzaj mimarlığıyla ilgili.
Ben çok güzel bahçeleri olan çok güzel evleri o kadar çok seviyorum ki!
Evimi ve bahçemi süper yapmak isteğindendir sırf bu yıllar sonra aklıma düşüp de mimarlığı kıskanışım...
Bugün, artık çok yaşlanan tabak bardağıma yeni arkadaşlar almak için dolaştığım Ikea'da pek acı çektim örneğin. Vallahi abartmıyorum, acı çektim. O örnek evleri gezerken, yahu dedim habire, bunların hepsi burda satılan şeyler, ama bana o duvarı verdiklerinde bu aksesuarları alıp bu sırada asmayı asla akıl edemem!! Ya da bu mutfağı alıp böyle tasarlayamam ve içini bu şekil yerleştiremem..
Şimdi eminim bu yazıyı okuyanlar şunu diyorlar: Eh, biz diyor muyuz, ben de bu ameliyatı senin gibi yapmaya çalışmıyor sana geliyorum, sen de bir zahmet bir uzmanından destek al.
Ama kardeşim, siz her derdinize doktora mı koşuyorsunuz? Aksine gittikçe daha az doktora gitmek için aktarlarla kanka oldu herkes, homeopati moda oldu, evler otlarla bitkilerle doldu. Eh ben de evimi dekore etmek istemişim çok mu? Ayrıca evim ve bahçem için eve verdiğim toplam ücret kadar bi de tasarım ücreti vermekten korkuyorum, o da var :)
Sonuç, galiba sonunda Ikea'daki örnek evlerin fotoğraflarını çekip birebir taklit mi edicem nedir, esinlenmek nereye kadardır, bu ayıp birşey olsaydı oraya koymazlardı -belki de zaten biz esinlenip ordaki herşeyi satın alalım diye koyuyorlardır değil mi?

6 yorum:

Bilges dedi ki...

sen de kendi evinin mimarı olursun iste :)))

Adsız dedi ki...

uzun zamandır yazılarınızı sessizce okuyan iki çocuk annesi bir mimarım,kendinize haksızlık yapıyorsunuz!yaratıcılık sizde de mevcut Damlaya yaptığınız doğum gününden belli. Kadın doğum uzmanı olmak, her gün mucizeleri görmek, yardım etmek hayat kurtarmak müthiş
ayşe

cenebaz dedi ki...

Bende de aynı hayal güçsüzlüğü var:)) Asla hayal gücümü kullanıp 2 objeyi yanyana getiremiyorum. Ama bence de senin mesleğin hepsinden daha değerli.

Shade and Love dedi ki...

Ben soyle oldugunu dusunuyorum. Sadece ihtiyac aninda ikea gezildigi, guzel bahce goruldugu anda ic gecirildigi icin, sehpaya bakinca uzerindeki objeler gelmiyor gozumuzun onune . Ama evde , bahcede bol zaman gecirmeye baslayinca, aylik dekorasyon, bahce, peyzaj dergileri alip okudukca sehpanin uzerindeki objeler yavas yavas geliyor gozumuzun onune . Gozun boyle guzelliklere alismasiyla alakali bence . Sen simdi yogun nobelerden hem evde, hem bahcede keyifli ve uzuun zamanlar gecireme sonra da iki arada bir derede ikeaya git . sonunda tabii boyle hissedersin . Bu guzellikler icinde gecirilecek bol zaman lazim bence bu detaylari gorebilmek icin .
Peki ya doktor olmak icin ; aktarda ya da hastanede bol zaman gecirmek yeter mi?

Sevgiler
Hasene

hayal dedi ki...

Bilges, olurum değil mi :)
Ayşe, teşekkür ederim, insan böyle şeyler duyunca nasıl gaza geliyor :)
cenebaz, teşekkür ederim, sağol :)
Hasene, aslında biryerde doğru, benim hiç vaktim olmuyor ki şöyle uzuun uzun bişey düşünmeye, iki alışveriş merkezi gezmeye

bgm dedi ki...

Hayal,
ben sana okulda neler ogretiyorlar anlatsam aglarsın...
Bu haftasonu kahve keyfini IKEA da yapmaya ne dersin? Kahvelerde benden.. :))