Buyrun, ben

Buyrun, ben

10 Kasım 2023

İnsanın kendine ettiğini kimse kimseye edemez

Az evvel bir hastama genital zona teşhisi koydum. Zona denen illeti bilen var mı aranızda? Feci ağrılı, hayatı zehir eden, yürümek değil ayakta durmak bile imkansız olacak kadar ağrılı bir cilt hastalığı. Bildiğimiz uçuk virüsü ile oluyor. Ve inanmazsınız, strese bağlı olarak ortaya çıkıyor.

Bulgusu yaygın uçuk döküntüleri ve şiddetli ağrı. Bu hastam da pek çok doktora gitmiş ancak kimsenin aklına genital bölgede zona olabileceği gelmemiş. Açıkçası ben de genital bölgede daha önce zona görmediğim için tam da emin olamayarak dermatolog bir meslektaşıma danışıp tedaviyi öyle başlamıştım. Tedavisini verdikten üç gün sonra ağrının geçmesi ve lezyonların gerilemesi çok sevindiriciydi. Ama çok da düşündürücü geldi bana. Özellikle de fibromiyalji denen nalet arkadaştan muzdarip biri olduğum için.



(Fotoğraf konuyla ilgisiz, Marakeş seyahatimden)

Fibromiyaljiyi ben (hekimlerin pek de sevmediği şekilde) psikolojik sırt ağrısı olarak tanımlayacağım. Önce yıllarca adını koymaktan kaçındım. Ama sonunda pes ettim. Tanımı aldım. Bundan sonra işler daha kötüye gitti çünkü gözlemlemeye başladım atakları. Ne zaman canım sıkılsa sırtımın boynumun omzumun tutulduğunu gözlemledim. Fizik tedaviden spora masajdan ilaçlara koşup durdum. Psiklologla bir yıl süren haftalık seanslar, diyetimdem gluteni de şekeri tamamen çıkartma, sevsem de sevmesem de düzenli spora gitme, daha aklıma gelmeyen bi sürü şey.

Hayatımı tamamen değiştirdim. Ama eminim kafamın içini değiştir(e)meden tam olarak gitmeyecek bu sinir bozucu illet. Anlamadığım, bunu kendime nasıl yapabiliyorum? Bir arkadaşıma kızıp - üzülüp - bozulduğumda neden omzum tutuluyor ve şiddetli ağrıya boğuyor beni?

Korteks düzeyinde yani bilinçli düzeyde bilsem de, neden bilinçaltımda bunu halledemiyorum? Neden bunu kendime yapıyorum? İnsan oğlu nasıl bunu kendine yapabiliyor?

Bu konu çok uzun. Neredeyse bütün hastalıkların temeli bilinç altı düzeyine kadar iniyor desem inanın (cidden inanın) abartmış olmam. Bakın bunu hem tıp doktoru hem de spiritüel konulara takık bir insan evladı olarak yazıyorum. Vallahi insanın kendine ettiğini düşmanı bile edemez!

Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?

Hiç yorum yok: