Buyrun, ben

Buyrun, ben

9 Kasım 2023

Çevrendeki insanlar

Okudukça hala yeni şeyler öğreniyor olmamız ne enteresan değil mi? Aslında pek çoğunu bildiğimiz, daha önce duyduğumuz bazı şeyler de anlamını buluyor. Daha önce beş kez okuduğunuz bir kitabı (benim için mesela Dört Anlaşma kitabı öyle oldu) altıncı okuyuşunuzda anlayabiliyorsunuz.

Dün de okuduğum (hadi itiraf edeyim, dinlediğim) bir kitaptaki bir cümle sarstı beni.

"Çevrendeki beş kişinin ortalamasısındır."

Haydaa oldum bir anda. Ama doğru. Doğru demiş. Çünkü seni batıran da, çıkaran da, yükselten de indiren de, yücelten de kötüleştiren de çevrendekiler. Hele de bu cümle haftasonu yaşadığım bir "çok eski arkadaşımdan kazık yeme" travmasına denk gelince iyice fena oldum.

Hemen Elif'e bir sesli mesaj atıp derhal daha fazla buluşmaya başlamamız gerektiğini söyledim. Elif, benim arkadaşım. Okur, yazar, anlar, dinler, söyler, sevdiğim bir arkadaşım. 35 yaşımdan sonra edindiğim, artık aynı yerde çalışmamaya başladığımızda büyük sarsıldığım birisi. Ben konuşurken dinler görünen değil dinleyen biri. Eh ortak mekanlar olmayınca, herkesin evinde iki ergen olunca ister istemez görüşme sıklığın azalıyor.

Elif mesajımı alınca "ben de aynı şeyi düşündüm bugün" diye cevap yazdı. O zaman derhal buluşalım dedim. Sonra akşam yemek yerken beraber, şunu farkettik: Hakikaten çevrendeki insanların ortalamasısın. Çevremizdeki pek çok kişi depresif (ülkenin bu halinde buna da alıştık çok şükür, depresif gezmek adeta bir yaşam biçimi oldu). Depresif demek de mutlu ya da şaşkın gibi bir duygu haline dönüştü. Mutsuz insanlarla sarıldı etrafımız. 

Bunun bir yaşam biçimi haline gelmesi de pek acıklı. Herkes mutsuz. Bütün evlilikler sorunlu. Bütün ergenler (ki bende bile çifter çifter çok şükür) problemli. Bütün işler kötü gidiyor. Bütün bebekler hasta. Bütün okullarda eğitim kötü. Bütün herkesin gelecekle ilgili kaygısı var. Falan da filan da.

Hiç mi mutlu kişi yok arkadaş? Ben mutluyum ya. Tövbe estağfurullah. İşim de iyi çok şükür. Çocuklarımla aram da daha iyi çok şükür. Evliliğim de iyi gidiyor çok şükür.

İyi insanlar gelin toplanın çevremde. Beni de iyileştirin. Ben de sizi iyileştiricem söz. Birlikte yükselelim. Aşağı çekilmeyelim.

Hiç yorum yok: