Buyrun, ben

Buyrun, ben

30 Ocak 2010

İki çocuk oyunu eleştirisi



Heidi'ye iki hafta önce gittik.. Masal Gerçek Tiyatrosu, karşıda Etiler'de Akatlar Kültür Merkezi'nde oynuyor. 15 TL, iki bilet aldık bana ve Damla'ya. Otoparkı var, 7 TL. Gerçi oralar çok müsait araba koymak için.
Damla hanım oyunu çok beğendi, bense eh işte (hele Pinokyo'yu gördükten sonra, daha da eh).. Kostümler fena değil, masaldaki gibi aynı. Ama konuyu biraz değiştirmişler, Heidi ve Klara kuzen olmuş. Kısa bir oyunda ayrıntıya girmek istememelerini anlıyorum ama biz Heidi'nin her satırını ezbere bildiğimiz için konudaki bu önemli saptırma biraz rahatsız etti. Heidi'nin kimsesi yok gerçekte ama Klara'nın büyükannesi aslında ikisinin de büyükannesiymiş. Çok özledim gel diye mektup yazıp Heidi'yi şehre çağırıyor. E o zaman niye yanına almıyorsun minik kızı dedeye yolluyorsun, hem bu dede senin kocan mı neyin boşandın mı? Damla bu ayrıntıyı farketmiş gibi görünmedi pek, keyfi yerindeydi izledi..
Ben gene de Heidi ve Peter dışında kasta da taktım. Büyükanne çok gençti sesi tizdi, bağırıyordu kulağımı tırmaladı. Yaşlı konuşmaya çalışmış komik olmuş. Klara oldukça kilolu ve iri göğüslüydü, masumiyeti simgeleyen altın rengi bukleli zarif Klara'yı çok aradı gözlerim.
Sonuç: Damla çok beğendi (önemli olan bu), tekrar gidelim diyor her gün. Ben pek beğenmedim (bu önemli değil son tahlilde)... Damla Heidi'de sahneden inmemek ve fuayede stand açılmış olam kitaplardan almak bahanesi ile ağladı da ağladı.. Ben de şiştim de şiştim.. Tabii oyun 3'te ve heyecandan uyuyamadığı için, uykusuzluk da cabası oldu. Bu ağlama da bana artısı oldu.
Pinokyo'ya geçen hafta kar yağarken gittik.. Kardan yollar kapanmadan tam yarım saat önce de eve döndük. Bendeki iyi cesaretti, geçen haftasonu kimse evden dışarı adım atmadı ama ben kızıma söz verdiğim gibi onu Pinokyo'ya götürdüm :)


Bu oyun da tam uyku saatimizdeydi (12.00), Damla güne ağlamayla başladı... Evden çıkmadan önce yarım saat ağladı (bahaneye gerek yok, ne diye ağladığını bile hatırlamıyorum).. Pazarlık ettik, ağlamaya ara verip günün tadını çıkarmaya karar verdi, sonrası iyiydi.. Taa ki Pinokyo hapse atılana dek!
Eti Çocuk Tiyatrosu, ücretsiz gösterim.. Önceden gidip bileti ordan almak gerekli. Oyun Doğuş Ünv. binasında oynanıyor Acıbadem'de (Salı Pazarı'nın yeni yerinin orda).. Araba park etmek için çok müsait..

Oyun çok iyiydi.. Kostümler mükemmel ve çok gerçekçi, oyuncular ve müzikler şahane.. Eti belli ki parayı dökmüş, etkileyici bir gösteri çıkmış ortaya. Konuya birebir sadık kalınmış, sahneler bile kitabımızdaki resimlerle aynı idi.. Pinokyo'nun kukla kostümü gerçek kukla gibi..

Ama.. Damla korktu, Pinokyo hapsedilince ve burnu uzayınca (ama gerçek gibi uzuyodu hakkaten) başladı ağlamaya.. Bir buçuk yaşından beri tiyatroya gider aslında.. Bunu çizgi film gibi izlemesini, gerçek olmadığını söyledim, biraz ikna oldu.. Oyunun sonunda oyuncularla tanışıp fotoğraf çektik, Pinokyo'nun burnunu bir yokladı, kısa olduğunu görünce rahatladı. Ama gene de bu hafta tekrar götürmek istediğimde istemedi.. (önemli yorum) Oysa ben çook beğenmiştim ve tekrar izlemek istemiştim (önemsiz yorum)..

Özetle oyun belki daha büyük çocuklar için daha uygun, hatta belki büyükler için..

1 yorum:

nhn dedi ki...

biz de dün gittik elif le pinokyoya ank.dev.tiyatrolarının oyunuydu çok beğendik.. elif ilk kez gitti. ama devamı gelecek gibi..