Buyrun, ben

Buyrun, ben

16 Haziran 2012

İkinci çocuğun tuvalet eğitimi çıkmazı

Damla hanım doğmadan önce saydım da, tam 23 çocuk bakımı kitabı okumuşum. İçlerinde Türkiye'de olmadığı için Amerika'dan getirttiklerim, ödünç aldıklarım, satın aldıklarım var. Ezberlediklerim var. Tuvalet eğitimi ile ilgili olanları var.
Damla hanımda tüm enerjimi ayırdığım, üzerinde uğraştığım, emek verdiğim, bütün bunların sonucunda da çok erken dönemde halledip üzerini kapattığımız bir konuydu tuvalet eğitimi. İki yaş civarlarında bezi attık, bitti. Hem gece hem gündüz. Gece yatınca ve sabaha karşı çişe götürüyorduk, uyurken de yapmazdı. Yolda sokakta tatilde misafirlikte bir daha da bağlamadık.
Tuna beyde ise, yarım enerji, yarım zaman, yarım emek, yarım konsantrasyon. Rakibi var ne de olsa... Yarım anne olunca, tuvalet eğitimi de yarım oldu. Ayrıca benim işlerim de yoğunlaştı, çocuğumu daha az görür oldum. Geçen yaz altını açtık, başlarda herşey güzeldi. İlgilenince çiçek bile açıyor değil mi? Bir ara gün içinde sürekli kaçırır oldu, bir buçuk gün üzerine düştüm, daha da kaçırmadı. Sonra gece yapmaya başladı, sanırım biz gece kaldırmaya üşendiğimizden (hatırlıyorum da Damla'yı her gece en az iki üç kez tuvalete götürürdük, sanırım evdeki herkes yoruldu ya da kimsenin umurunda değil).. Baktık her gece altına yapıyor, yatak yorgan çiş oluyor, kış da geldi, üşütecek diye bahane ederek Cico önce çaktırmadan (bana ve Tuna'ya) gizlice gece yattıktan sonra altını bağlamaya başladı. Baktı ki ben de sesimi çıkaramadım (yoğunluktan ne yalan söyliyim, geceleri genelde baygın gidiyordum yatağa), açıktan açığa bağlamaya başladı. Çocuk da farketti tabii sonunda. Eh, artık üç yaşında. Her gece ama her gece altına yapıyor, yani beze.
Evde benden başka kimse önemsemiyor bunu. Yahu üç yaşında diyorum. Gündüz açık gece bezli olmaz. İlgilen o zaman di mi kızım... Gece yattığında bir gibi ve sabah beş buçuk gibi yapıyor çişini, bu saatlerden önce işetmek gerek, farkettim.
Sonunda isyan ettim, bağlanmayacak artık dedim, işerse işesin. Dün gece bağlamadık (ama bayılmışım ben gene, son iki gündür gösteri maratonu Damla'dan çok beni perişan etti), sabah baktım gene her taraf çiş gölü.
Şimdi uyanmasını bekliyorum Tuna'nın. Konuşacağım. Artık bezin olmadığını kavratmalıyım. Ama bana daha büyük iş düşüyor, gece mutlaka uyurken işetmek gerek. Çünkü ev halkından benden gayri herkes "bağlayalım işte biraz daha nolur ki"ci. Tek başıma uğraşacağım napalım.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Bizde de aynı durumlar yakında başlayacak. Umarım problemsiz atlatırız hepimiz.

Unknown dedi ki...

biz seneye düşünüyoruz, 18. aydayız ve daha hiç niyetimiz yok çişimizi söylemeye :)ama çok eğlenceli bir süreç belli :) takibe aldım sizi beklerim bloguma da :)

fatma dedi ki...

ikinci çocuğun tuvalet eğitimi çıkmazının benzerini bizde yaşadık:) Yarım enerji olunca anneden başka kimse dertlenmeyince eğitim falan olmuyor.
Ama bu hafta kesin karar verdim ve zaman ayırdım(iki gece altına yapmasına ve 3-4 kez makina doldurup çarşafları yıkamama rağmen)Şimdi bir hafta olmak üzere ve Allaha şükür gece ve gündüz çiş meselesini hallettik, umuyorum:))))
Size kolay gelsin. İki gece ve gündüz, sonrasında rahatlayacaksınız.....

Unknown dedi ki...

Anne herzaman en doğrusunu bilir kuzucum...

keyf_i sibel dedi ki...

merhaba;biz tuvalet eğitimini 3 yaşa 2 ay kala tamamladık.geçen sene denedim halılarım yıkanmaktan keçeleşti.o yüzden erteledim,bu sene haftasına kalmadan çözdük.çocuğunda zamanı gelmeli,sizinde bence.tek taraflı olmuyor.nasıl yaptığımı anlattım ilgilenirseniz.ama kabul ediyorum tek çocuk,tek ilgi, yetreli zamnan demek,bu durumda ben biraz tembel bile çıktım aramızda...