Buyrun, ben

Buyrun, ben

2 Mart 2010

Yedekleyin

Siz siz olun yedekleyin. Benim başıma gelmez demeyin.
Ben yedeklemedim. İçimden gelen sesi dinlemedim, bir aydır tezimle ilgili yazdığım şeyleri kendime mail bile atmadım. Harici belleği almaya gitmeye üşendim.
Ama bu hep olur. Bu salak bilgisayarlar hep çöker. Kapanır bir daha da açılmazlar. (Bana tam üç kere oldu) Peki ben niye yedeklemedim TEZİMİ!
Çünkü insan doğası TEMBEL.
Bu postu da hiç iyi birşey yazmıyorsun diyen Şebnem'e ithaf ediyorum. Tezim kurtuldu (Efo şerefine içiyorum).
Ama kurtulamayabilirdi.
Di mi.
O zaman ben pişmiş tavuk. Ya da bu tez pişmiş tavuk.
Bu arada Gülfer rüyamda gördüm seni. Tez yazarken yardım ediyordun bana. Hayırdır inşallah.

5 yorum:

Gülfer dedi ki...

Hayır olsun...
Bu ara hep aklımdasın, kalp kalbe karşı durumu olmuş sanırım :)

Shade and Love dedi ki...

Sevindim tezinizin kurtulduguna :) Ellerine , bilgisine saglik Efo 'unun . Hayirlisiyla teslim etseniz de en buyuk stress kaynaklarindan birini elemis olsaniz , bi oh deseniz . Ama artik usenmeyin . En yakin teknoloji marketine gidip backup icin disk alin . Hatta iki tane alin. Laptop bozulmasina ek olarak, backup diskin bozulmasi ya da hirsiz faktoru var . Evime giren teknolojik hirsiz herseyi caldiginda ofiste ikinci backup diskim olduguna sevinmistim . Projeler, tezler birsekilde yeniden yapiliyor da anilar, resim ve videolar gidince cok daha uzucu oluyor .
Sevgiler
Hasene

Berna dedi ki...

canım bu tezin de başına gelmeyen kalmadı. bir çocuk doğurttu, bir çocuk büyüttü, materyaller yok oldu, vs.. bitirince yaşayacağın sevinç katsayısı da artmış oldu böylelikle :))

ben de aynısının tunç'un resim ve videolarının başına gelmesinden korkuyorum! daha fazla "hangi marka daha iyidir?" diye düşünüp durup tembellik etmeyeyim; birisini alayım en kısa zamanda. akla gelen başa gelir her zaman.

not: en iyi marka western'miş. seagate de iyi diyorlar :))

ÇAğ dedi ki...

Bilgisayarın hafızasında duruyordur, bilgisayardan anlayanlar kurtarır, neyse kurtulmuş. Çok geçmiş olsun aynı şey fotoları aktardığımız ve birgün tab yaparım dediğimiz bilgisayarlar içinde geçerli...

Shade and Love dedi ki...

Selamlar , kaybolan bilgileri kurtarmak herzaman mumkun olamiyor maalesef . Hayal , tez yazma surecinde olabilecek tum sanssizlik kartlarini kullandigi icin sans yuzune gulmus ve tezini kurtarmis . Cok da iyi olmus , Sira sag salim teslim edip uzmanligi almaya geldi :) Disk ve backup ile ilgili olarak sunlari soyleyebilirim ; Seagate 'de iyidir, WD (WesternDigital)de iyidir, SmartDisk de iyidir . Ancak onemli olan disklerin cok hassas aletler oldugunu unutmamaktir . Yere dusme , carpma , yuksek elektromanyetik ortam , nem , en onemlisi de virus diskleri kurtarilamaz hale getirebilir . Sart olan datanin backupini almaktir . Iki yerde backuplamak da en garantili ve saglikli olanidir . Ancak burada da en dikkat edilmesi gereken sey ; eger birinci diskte problem varsa laptop 'a virus check yapmadan ikinci diski takmamaktir . Laptop ya da birinci diskteki virusun ikinci diske gecmesini onlemek icin dikkat edilmesi gereken en onemli noktadir . Cunku laptop ya da birinci diskteki virus ikinci diski daha da onemli disk haline getirmis olur. Gunluk hayatta yuksek elektromanyetik ortam , plaza ve avm 'lerin girislerindeki xray cihazlari , elektrik unitelerinin panelleri hatta wiresless modemlerdir . Kisa sureli bu ortamlarda kalmasinin zarari yoktur ancak uzun sureli , surekli kalmasinin zarari olabilir .
Bilgilerinize
Sevgiler
Hasene