Buyrun, ben

Buyrun, ben

16 Ağustos 2010

Sünnet hakkında bilinmesi gerekenler

Bu arada herşey tamam bir sünnetimiz eksikti :) Hemen halledelim dedik..
İşte sorularla sünnet:

Neden acele ettik? Bir buçuk - altı yaş arasında sünnet önerilmediğinden, bizim dana da hızla bir buçuk yaşına doğru ilerlediğinden... Ayrıca nereye taşınacağımız belli olmadığından, gittiğimiz yerde ideal şartları sağlayabileceğimizden emin olamadık da ondan..

Sünneti kim yapmalı? Bana kalırsa sünnetçi.. Çünkü aslında özünde oldukça basit bir işlem ve el becerisi ve deneyim önemli.

Biz neden genel cerraha yaptırdık? Birinci neden, bişey mişey olursa, koskoca doktor neden doktora yaptırmadı olmasın diye... İkincisi ve daha önemlisi, bebeklerin tüm işlem boyunca canı yanmasa bile anlamadığı bişeyler olduğu için ve sıkı sıkıya tutulduğu için ağlamaları kaçınılmaz. Buna gerek görmüyorum ve entübe edilmeden hafif bir genel anestezinin daha iyi olacağını düşündüğümden.. Eşim kararı bana bıraktı ve ben anestezi altında genel cerrah tarafından yapılmasını daha uygun gördüm. Anestezinin etkisini atana kadar Tuna beyin iki saat kadar ağlaması bonusu oldu (anasına çekmiş, ben de anestezi alınca ağlarım hep)

Neden ürolog değil de genel cerraha yaptırdım? Çünkü bu doktor beyle bazı kanser ameliyatlarına girdim, kendisi aslında böbrek naklinde uzman ve eli süper. Gerçekten. Sünnet ettiği bebeklerin anneleriyle de konuştum, çok iyi sünnet yapıp pipiye bir de boncuk diziyormuş. Ayrıca ürolog araştırma gereği duymadım. Aslında kadın doğumculardan bile çok iyi sünnet yapanlar var.. Çocuk cerrahı da olabilir.

Neden devlet hastanesinde yaptırdım? Çünkü bu doktor bey bizim hastanede çalışıyor. Ayrıca aslında tüm cerrahi müdahalerde küçük bir özel hastanedense büyük bir devlet hastanesi daha mantıklı.

Neden daha önce rahat rahat yaptırmadım da sınavdı tayindi bu araya sıkıştırdım? Aslında dört beş aydır uğraşıyorduk ama Tuna beyin üst solunum yolu enfeksiyonu daha doğrusu öksürüğü bir türlü geçmiyordu. Altınoluk'un temiz havasında öksürüğü geçince, hadi dedik...

Hastaneye para ödedik mi? Aslında bizim çocuklar SGK'lı değil, özel sigortalılar babadan. Bu nedenle sünneti ücretli yaptırmak üzere hastaneye yattık. Devlet bir sünnet paketi hazırlamış, toplam 50 liraymış (sanırım anestezi hariç), bunu da SGK ödüyormuş. Yani sigortalı iseniz para ödemeyeceksiniz. Bize de şöyle bir güzellik oldu, 18 yaş altı çocuklarda tüm sağlık harcamalarını devlet karşılıyor ya, bunu da karşıladı :) Ama ben emekli sandığına bağlı olduğumdan bir seferlik, ikinci hastaneye müracaatımızda "hoop, çocuğunu da üstüne al, SGK'ya bağla" diyorlarmış. Neyse, kısacası hiç kimse devlet hastanesinde sünnete para ödemiyor -18 yaş altı ise :)))-

Operasyon öncesi ne yaptım? Çocuk doktoru muayene ediyor, sonra da anestezi doktoru görüp narkoz için onay veriyor. Başka bir hastalığı, enfeksiyonu vs olmayacak. Bu arada istenen tahliller: kan sayımı, biyokimya, pıhtılaşma testleri, hepatit belirteçleri, akciğer grafisi. Bunları bir özel hastanede özel sigorta ile yaptırdık. Çocuk ve anestezi onaylarını bizim hastanedeki dr.lardan aldık. Akciğer filmi çektirmek istemedim, artık yetişkinlere bile ameliyat öncesi istemiyoruz, eğer dinleme bulgusu olsaydı çektirecektim. Gerekmedi şükür. Yani ben dr olmasaydım muhtemelen onu da isteyeceklerdi. Özelde ameliyat olacaksa bunların çoğu istenmiyor, kızımdan biliyorum. İşte burası eğitim araştırma diye kasıyorlar...

İşlem ne kadar sürdü? Uyuması uyanması yarım saat kadar. Son beş on dakika ağladı, anestezik ilacın etkisiyle. Bir de gece 12den sonra aç bırakmıştık, belki onun da etkisi vardır.. Tamamen ayılana kadar bir iki saat ağladı.

Sonrasında ne yaptık? İki saat beslemeyin demişlerdi ama ben çok ağladı diye süt verdim. Çok tehlikeli biliyorum, verdim ama. Üç dört saat kadar hastanede kaldık. Sonra eve gittik. İnternet sitelerinde okuduğum kadarı ile, pansumanla pipiyi sarıp, iki gün sonra açıp, bazı ilaçlar sürüp, on gün sonra kontrole falan götürüyorlarmış. Bizimkini sarmadılar bişey ilaç milaç da vermediler. Katajel diye uyuşturucu bir jel verdiler, birkaç kez sürdük. Vermenize gerek yok ağrısı olmaz dedi ama ben birkaç kez calpol içirdim. Hiç sarmadık. Sünnet külodu gibi bişey de giydirmedik. Direk bezini bağladık. Ağrısı olmadı sanırım, ağlamadı ya da huysuzlanmadı. Sadece birkaç gün pipiyi elletmedi, kendi de ellemedi. Hassassiyeti oldu galiba (ağzı var dili yok, anlatamıyor ki derdini).. İki gün sonra banyo yaptırdık. Kızarma falan normal demelerine rağmen, biraz fazlaca kanlı görününce -daha önce sünnetli pipi görmediğimden- eve yakın bir özel hastanenin üroloğuna kontrole götürdük. Normal dedi, içinize sinmiyorsa Bactroban (antibiyotikli pomad) sürün dedi, iki üç kez sürdük. Sonra sürmedik. Öyle batticon, furacin falan hiç sürmedik, hiç pansuman yaptırmadık. Bir de ürolog çok beğendi, güzel yapmışlar dedi.

Ne kadar sürede iyileşti: Dört günde falan kızarıklığı, şişliği geçti. Dikişleri de bir haftada falan düşmeye başladı. Şimdi (çok şükür) asayiş berkemal.

Çocuk tek sünnet ettirilmezmiş, biz bu konuda ne yaptık? Bir arkadaşımızın, oğullarına kıyamadıklarından ve ağlamasına dayanamadıkları bahanesi ile askere gidene kadar sünnet ettirmemeyi düşündükleri oğulları Özgür'ü de Tuna ile birlikte sünnet ettirdik. Özgür'de de hiçbir sorun olmadı çok şükür :)

Sünnet düğünü vs yok mu? Aslında uzun planlarım vardı. Ama Tuna'nın doğumgünü partisi yaklaşık 50 - 60 kişilik bir eğlence şeklinde olduğu, ordakilere bunun aynı zamanda sünnet partisi olduğunu söylediğim ve ona göre de eğlendikleri için, şimdilik düğün yok. Ama önümüzdeki ay Amerika'dan dönecek olan halamızın kışkırtmaları devam ediyor, davul zurna meraklısı Adana'lı damarım bayramda memlekete gidince kabarabilir :) Yoksa memlekete gidince bir mevlüd okutmayı düşünüyorum, sadece..

Sünnet kıyafetlerini nereden aldım? Bir arkadaşımdan ödünç aldım.

Sünnet fotoğrafı yok mu? Havalar çok, gerçekten çok sıcak olduğundan, sünnet kıyafetlerini uzun süreli giydiremedik bile Tuna'ya.. Ağladı, sıkıldı. Havalar az serinlesin, fotoğrafçıya gidip çektireceğiz inşallah.. Şimdilik elimdekilerle yetinelim lütfen..

11 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

hayirli olsun :) Gercekten cok aciklayici ve guzel bilgiler :) neden 1.5 ve 6 yas arasinda onerilmedigini yazmamissin ama :P Psikolojik sebeplerden diye duymustum, bunun disinda tibbi bir sebebi var mi?

hayal dedi ki...

Doğru söylemişsin Esracım, psikolojik. Kastrasyon fobisi mi ne oluyormuş, tam da bilmiyorum adını. Cinsel organının farkında olduğundan kaybetme korkusu gibi birşey herhalde.. Bizimki yeni yeni farkediyor daha, arada altı bağlıyken tutup çekip inceliyordu :) Şimdi pek ellemiyor acıyor herhalde :)) Bence daha bile geç kalmış olabiliriz :)

firdevs dedi ki...

minik erkeke gecmis olsun :)

simdi burda sakir sakir yagmur yagiyor ve biz kaloriferleri yaksak mi diye dusunuyoruz :pPp hatta hafta sonu cocuklara kislik giyisi alis verisi yapacagiz . zirt diye soguyan havalar yuzunden cocuklar sortlarla ortada kaldilar :p

sizin orada sicaktan bayginlik gecirdiginize inanamiyorum !

Fatma dedi ki...

Kırkbirkere maşallah geçmiş olsun. Biz oğluşu 1.5 aylıkken lokal anestezi ile bu konuda uzmanlaşmış bir çocuk cerrahına yaptırdık. Doktorumuz kilosu tuttuğu için yaptırmamızda bir sakınca görmedi ve iyiki de yaptırdık diyorum. İlerde de inşallah güzel bir düğün yaparız diyorum.

Bilges dedi ki...

oy bıdıgım kıyamam... buyumus de erkek olmuş... gecmis olsun ve hayırlı olsun canım..

annesininoglusu dedi ki...

Hayırlı olsun.Bu yazı tam benlik oldu,çünkü biz de dün gidip gerekli tetkikleri yaptırdık ve Cuma için sünnet randevumuzu aldık.Bize çocuk cerrahını tavsiye ettikleri için onu ayarladık,bakalım nasıl olacak?
Bu arada ben de Adanalıyım ve şu an Adana sıcağıyla boğuşuyoruz:))Sevgiler.

Shade and Love dedi ki...

Masallah
Tuna erkegine :) ve tabii ki
herseyi herkesi dusunen mukemmel Anne 'ye :)
Cok iyi olmus kucukken olmasi bence . Ama sunnet giysisi ile mutlaka resimleriniz olsun , telasede arada kaynayip gitmesin .
Sevgiler
Hasene

Itır dedi ki...

Hey..pilava kattınız mı peki??? :))

Biz çok geç kaldık ve de çok pişmanım..Bu durumda sanırım 7 yaşında kuzeniyle beraber sünnet olup beyaz entarilerinin önünü tuta tuta ve bize saya söve dolanacaklar etrafta :)

Hayırlı olsun, oldu da bitti maşallah!

annecik dedi ki...

hayırlı uğurlu olsun yaradan mürvetini askerliğini göstersin eskidenmiş o sarmalar pansumanlar ben 3,5 yıl önce yaptırdım sarmadık sadece beze yapışmaması için bir sarı melem vardı adını unuttum onu etrafına sürüyorduk 2 gün bezini açtırmak istemedi bir hafta on güne pırıl pırıldı ne bir kızarıklık ne bir problem dikişler kendi eriyen dikişler misler gibi olduda bitti maşallah dedik

emin olun bezin içinde daha çabuk iyileşiyor bir yere değip deri tariş olmuyor ve idrar onu mikroba karşı koruyor yapan dr tek söylediği dışkısı değmesin bulaşmasın takip edin enfeksiyon yapar yoksa hiç bir sıkıntı olmaz aynende öyle oldu

tekrar hayırlı olsun atamayla ilgili gelişme nedir

begonya dedi ki...

süpersin.bu karışıklıkta tunanın sünnetini de aradan çıkarmışsın ya.tebrikler.sana hayaranım.oldu olacak damla yıda evereydin bu ara.canım hayırlı uğurlu olsun.

Derya dedi ki...

Merhaba,
Hayırlı olsun öncelikle..Benim de 11 aylık oğlum var ve sünnet ettireceğim doktorunuzun ve hastanenin ismini verebilir misiniz mahsuru yoksa?